2013/02/05

ミルフォードトラック 第4日目 Milford Track Day 4-3



 今日は本当にいいお天気.


Nice climate & sky today,


なんだかかわいい頭のてっぺんです。
Cute head.

おぼっちゃまくん(古い・・・)の頭みたいです。
Like a head of some anime character.


Edwin Price:


ミルフォードトラックは開拓者によって切り開かれたものですが、年号が見られるのはここだけです。

でも歩くのに必死すぎて、もし前に立ち止まっている人達がいてくれなかったら気がつかなかったかも。。。

Milford track was cleared the path by explorers, pioneers,  however only this rock we can see  the chronogram (1893).
However I could realize because of the stoppage of the parties ahead.










こんなに大きな一枚岩...不思議です。。。


    Monolithic Rock,  











 Giants Gate
最後の休憩スポットです。

ゴール地点のサンドフライポイントに16時までに着かなくてはならないので、このGiants Gateは遅くとも14時には出発していてくださいね。
とガイドさんから前日説明を受けていた鉄子ですが、

ここに到着したのが14:21 です。。。。

We told we have to leave here by 14PM at latest to reach to the "sandfly point" by 16 PM by guide last day.
However it was 14:21 when I arrived here....


え。。。。間に合わないじゃん。。。
Is that means we were too late....?







でもとりあえず写真だけは(笑)!
 However I did not gave up taking photo !





ここは泳いでも気持ちがいいくらいの場所なんだって。

ここまで結構ヨタヨタしてたんですが、すでに30分遅れていると聞いて、

Here is very nice for swiming also,
I was very tired, especially my foot was so painful,  however










残り 5.5km と聞いて、

鉄子 集中モードにギアが入りました(笑)



I have changed into high concentrate mode when I heard the remaining distance is only 5.5 km.



初めて森に入った日、不思議な、美しいさえずり声を聞いて、本当に天国みたいな世界だって思いました。

で、その天国のような世界で、足が痛かろうが雨が降ろうが、ただひたすら歩く。

自分がここに「いる」ことだけに専念して味わえたのって、物心ついて以来初めてだったような気がしました。雑念が多すぎて(苦笑)










きっとここがあまりに普段の日常と切り離された世界で、別世界だったから、

あるいは、ただただひたすら自然の中を歩く だけにめっちゃ集中してたから、かもしれません(笑)

ほんとにこの世にいることが、ただ在るってことが修行なのよ、って何だかいくら本を読んでもよくわからなかった世界を初めて体感したような。。。

When I step into the Milford forest and heard wonderful bird' twittering,  I felt here is a sort of heaven.

And then, just concentrated into the walking in the forest, even we have rainfall, pains on foot.

I thought it was almost first time just concentrated to live in the present moment after started to form my own thoughts. Just to be here, I think it is not easy for us usual days.
Milford make me to be in another world, I was so happy that just to be in the forest I love.






























それでも辛うじて、気になる子たちは撮る(苦笑)


Anyway, I kept taking photo of my lovers....



鳥の羽みたいで

Like a feather

あぁ!あと0.5マイル!!!

Great ! only 0.5 miles.










何か建物が!


16時15分前にゴール地点のサンドフライポイント到着!

ものすごい追い上げ〔笑)

A quarter to 16 PM reached to the Sandfly Point !!

How nice catch up we have done!



















Board a bort at 4 PM, we moved to the
Mitre Peak Lodge.







 Free gift from Milford.




ところで、ものすごい枚数の写真を撮っていたのに、ロッジとか建物系の写真はほとんど撮っていなかったことが判明しました(笑)

自然が素晴らしすぎて、それからロッジに着くとほっとしてすっかり写真を撮るのを忘れてましたね。





By the way, I realized that I have not taken photo of lodge I stayed.

I forgot it because nature, plants, birds living in the Milford was wonderful, and also after arrival of lodge, I fully forgot to taking photo.



ゴールに到着するまで明日はもう歩けないかもってくらいフラフラだったくせに、

オークランドに向かう途中の飛行機の中で、ステュアート島のラキウラ・トラックの記事を見て、
次はここに来よう。と決心してしまうほど、すっかりNZの自然に魅せられてしまった鉄子です〔笑)

I was so tired when I arrived at Sandfly point, I thought I may not possible to walk tomorrow.

However New Zealand was so attractive that made me to decide to come to New Zealand again and try Rakiura track in the Stewart Island on the way of Auckland when I saw the article.






森の神様に呼んでくれてありがとうと言いたいです。

I would like to say thank you again to god living in the Milford forest invited me.